T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / ÇİFTELER - Çifteler Şehit Osman Genç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Duyurular

Mrt

2023 / 2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM SINAV TAKVİMİ

Ock

Okulumuz 2023 - 2024 Eğitim-Öğretim yılı Şubat dönemi sorumluluk sınavları 6 - 15 Şubat 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Aşağıdaki dosyadan sınav ve öğrenci bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Eyl

Okulumuz 2023 - 2024 Eğitim-Öğretim yılı Haziran dönemi sorumluluk sınavları 13 - 22 Eylül 2023 tarihleri arasında yapılacaktır. Aşağıdaki dosyadan sınav ve öğrenci bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Haz

Okulumuz 2022 - 2023 Eğitim-Öğretim yılı Haziran dönemi sorumluluk sınavları 5 - 12 Haziran 2023 tarihleri arasında yapılacaktır. Aşağıdaki dosyalardan sınav bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Şbt

Okulumuz 2022 - 2023 Eğitim Öğretim yılı 2. dönem Şubat Sorumluluk sınavları 07 - 17 Şubat 2023 tarihleri arasında yapılacaktır. Aşağıdaki dosyalardan sınav bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Haz

Haziran 2022 Dönemi Sorumluluk Sınavına Girecek Tüm Öğrencilerimiz Hazırlıklarını Tamamlayarak Sınavlarını Başarılı Bir Şekilde Tamamlarını Dileriz.

May

2022-Haziran dönemi için merkezimize Kalfalık-Ustalık sınavlarına girmek için başvurusu alınan adaylarımızın listesi aşağıdaki gibidir. Teorik Sınav (e-sınav)'a girecek adaylarımızın 18-22 Mayıs tarihlerinde e-sınav ödemelerini yaparak merkezimize gelip sınav giriş belgelerini almaları gerektiği önemle duyurulur. Adaylarımız e-sınav giriş belgelerini almaya geldiklerinde Beceri Sınav giriş belgeleri hazır ise verilecek, henüz hazır değilse gerekli bilgi verilecektir. Adaylarımıza önemle duyurulur.

         
AD SOYAD MESLEK DALI DÜZEYİ TEORİK
SINAV
BECERİ SINAVI
UĞUR ATEŞ AHŞAP DOĞRAMA TEKNOLOJİSİ USTALIK    
MUHARREM ÇUBUK AŞÇILIK USTALIK    
RAMAZAN ÖNAÇAN AŞÇILIK USTALIK    
ÜZEYİR ÖNAÇAN AŞÇILIK USTALIK    
BEŞİR İSMAİL GÜZLE İÇ MEKAN VE MOBİLYA TEKNOLOJİSİ USTALIK    
FAHRİ ÖNPEKER KASAPLIK USTALIK    
VEDAT ÜNAL KASAPLIK USTALIK    
OSMAN DEMİR    VİTRİN KUYUMCULUĞU  

 

USTALIK

 

 

Nis

Nisan 2022 Dönemi Kalfalık/Ustalık Sınav Sonuçlarına Aşağıdaki Linke Tıklayarak Ulabilirsiniz.

Mrt

Madde bağımlılığı
nedir?

Madde bağımlılığı Dünya Sağlık Örgütünün, 11. revizyonunu yayımladığı Uluslararası Hastalık Sınıflandırması El Kitabı'nda (ICD-11) madde kullanımına bağlı bozukluklar adı altında sınıflandırılmaktadır. Vücuda girdiğinde davranışsal, ruhsal ve beden üzerinde değişikliklere neden olan, bağımlılık yapabilen kimyasal maddelere bağımlılık yapıcı maddeler denir. Bu maddeler tıp kaynaklarında psikoaktif madde olarak geçmektedir.

Psikoaktif madde; merkezi sinir sistemini etkileyerek beynin fonksiyonlarını değiştiren algıda, duyularda, davranışlarda, bilinçte ve ruh halinde değişikliklere neden olan kimyasal maddelerdir. Aralarında belirli ilaçların da bulunduğu psikoaktif maddelerin, tek seferlik kullanımında dahi kullanıma bağlı çeşitli bozukluklar ortaya çıkmaktadır. Bağımlılık yapıcı maddeleri yalnızca psikoaktif maddelerle sınırlandırılmamalıdır. Kimyasal olmayan ancak bağımlılık riski olan ve tıbbi amaçlı olmayan ilaçların zararlı kullanımından kaynaklanan bozukluklar da bu sınıflandırmaya dâhildir. Madde kullanımına bağlı bozukluklar aralarında belirli ilaçların da yer aldığı psikoaktif özellikteki maddelerin, tek seferlik ya da tekrarlanan kullanımından kaynaklanan çeşitli bozuklukları içermektedir. Bununla birlikte psikoaktif olmayan maddelerin tıbbi amaçlı olmayan, zararlı kullanımından kaynaklanan bozukluklar da bu sınıflandırmaya dâhildir. Madde kullanımı beyinde ödül yolaklarını uyarmaktadır. Madde kullanımına bağlı keyif veren ve cazip gelen etkiler beyinde ki dopamin hormonunu bozarken bozulma ile birlikte tekrar kullanımı pekiştirmektedir. Madde kullanımı tekrarlayan kullanımlara dönüştüğünde bağımlılık yapabilmektedir. Aynı zamanda zihinsel ve fiziksel sağlığı tehdit eden birçok zarara yol açabilmektedir.

Amerikan Psikiyatri Birliğinin belirlediği DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı'na göre madde kullanım bozukluğu aşağıdaki şekilde tanımlanmaktadır.
12 aylık bir süre içinde, aşağıdakilerden en az ikisi ile kendini gösteren, klinik açıdan belirgin bir sıkıntıya ya da işlevsellikte düşmeye yol açan, sorunlu bir madde kullanım örüntüsü:

1.    Çoğu kez istendiğinden daha büyük ölçüde ya da daha uzun süreli olarak madde alınır.

2.    Madde kullanmayı bırakmak, denetim altında tutmak için sürekli bir istek ya da sonuç vermeyen çabalar vardır.

3.    Madde elde etmek, madde kullanmak ya da yarattığı etkilerden kurtulmak için gerekli etkinliklere çok zaman ayrılır.

4.    Madde kullanmak için çok büyük bir istek duyma ya da kendini zorlanmış hissetme durumu söz konusudur.

5.    İşte, okulda ya da evdeki konumunun gereği olan başlıca yükümlülüklerini yerine getirememe ile sonuçlanan, yineleyici madde kullanımı vardır.

6.    Madde etkilerinin neden olduğu yineleyici, toplumsal ya da kişilerarası sorunlar olmasına karşın madde kullanımını sürdürme durumu söz konusudur.

7.    Madde kullanımından ötürü önemli birtakım toplumsal, işle ilgili faaliyetlerin, eğlenme-dinlenme etkinliklerinin bırakılması ya da azaltılması söz konusudur.

8.    Maddenin tekrar eden bedensel ya da ruhsal bir sorunu olduğu bilgisine karşın madde kullanımı sürdürülür.

9.    Aşağıdakilerden biriyle tanımlanabilecek bir dayanıklılık (tolerans) gelişmiş olması söz konusudur:
A. Sarhoşluk ya da istenen etkiyi sağlamak için belirgin olarak artan ölçülerde madde kullanma gereksinimi
B. Aynı ölçüde madde kullanımının sürdürülmesine karşın, belirgin olarak daha az etki sağlanması.

10.                Aşağıdakilerden biriyle tanımlandığı üzere, yoksunluk gelişmiş olması:
A. Maddeye özgü yoksunluk sendromu
B. Yoksunluk belirtilerinden kurtulmak ya da kaçınmak için madde (veya yakından ilişkili bir madde) alma.

Madde Yoksunluğu Nedir?

DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı'na göre madde yoksunluğu şu şekilde tanımlanmaktadır:
A. Aşırı ölçüde ve uzun süreli (genellikle, en az birkaç ay süresince, her gün ya da neredeyse her gün kullanım) madde kullanımının bırakılması.
B. A tanı ölçütünde tanımlanan madde kullanımının bırakılmasının ardından, yaklaşık bir hafta geçtikten sonra, aşağıdaki üç (ya da daha çok) belirti ya da bulgunun gelişmesi:

1.    Kolay kızma, öfke ya da saldırganlık

2.    Sinirlilik ya da bunaltı

3.    Uyku sorunu (Örneğin; uykusuzluk, rahatsız edici düşler)

4.    Yeme isteğinde azalma ya da kilo verme

5.    Huzursuzluk

6.    Çökmek

7.    Belirgin rahatsızlığa neden olan, şu bedensel belirtilerden en az biri: Karın ağrısı, sarsılma/titremeler, terleme, ateş, ürperme ya da baş ağrısı.

C. B tanı ölçütündeki belirtiler ve bulgular klinik açıdan belirgin bir sıkıntıya; toplumsal, işle ilgili alanlarda ya da önemli diğer işlevsellik alanlarında düşmeye neden olur.
D. Bu belirtiler ve bulgular başka bir sağlık durumuna bağlanamaz; başka bir madde zehirlenmesi ya da yoksunluğu olmak üzere, başka bir ruhsal bozuklukla daha iyi açıklanamaz.

Madde Bağımlılığının Yol Açtığı Sağlık Sorunları Nelerdir?

Madde kullanım bozukluğu olan kişilerin düşünce ve davranışlarında çeşitli problemler meydana gelebilmektedir. Beynin yapısındaki ve işlevlerindeki değişiklikler, insanlarda yoğun istek duygusuna, kişilik değişikliklerine, alışılmadık hareketlere ve diğer davranışlara neden olmaktadır. Beyin görüntüleme çalışmaları, madde kullanımından dolayı beynin yargılama, karar verme, öğrenme, hafıza ve davranışsal kontrol ile ilgili alanlarında değişiklik yaşandığını göstermektedir. Ayrıca bağımlı kadınların bebeklerinde yenidoğan yoksunluk sendromu görülebilmektedir.

Madde kullanım bozukluğu olan kişilerde genellikle akciğer veya kalp hastalığına, felce, kansere veya zihinsel sağlık ile ilgili çeşitli problemlere de rastlanmaktadır. Bu kişilerde ayrıca HIV, Hepatit C gibi bulaşıcı hastalıkların ve erken ölümlerin görülmesi muhtemeldir.

 

Mrt

Teknoloji bağımlılığı
nedir?

Teknoloji ve internetin bilinçli olmayan, kontrolsüz bir şekilde kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan, davranışsal bağımlılıklar oyun oynama bozukluğu, kumar oynama bozukluğu, sosyal medyanın ve akıllı telefonun aşırı kullanımı gibi bağımlılık yapıcı alt davranışlarla kendini gösteren bağımlılık türü teknoloji bağımlılığı olarak tanımlanır.

Mrt

SAĞLIKLI HAYAT

Sağlık, insan yaşamının sürdürülmesinde, yaşam kalitesinin yükseltilmesinde ve korunmasında özel bir öneme sahiptir.Sağlığın korunması ve geliştirilmesi kişinin öncelikle kendi sağlığına sahip çıkması ve sağlık bilincini geliştirmesi ile mümkün olduğu unutulmamalıdır.

 

Sağlıklı Beslenme

Beslenme; sağlığı korumak, geliştirmek ve yaşam kalitesini yükseltmek için vücudun gereksinimi olan besin öğelerini yeterli...

Hareketli Hayat Fiziksel Aktivite

Fiziksel aktivite enerji kullanarak vücut hareketlerini anlatmak için kullanılan uluslar arası bir terimdir. En basit tanımı ile enerjiyi...

Ruh Sağlığı

 Ruh sağlığı, kişinin kendisi ve diğer insanlarla uyum ve denge içinde olmasıdır.Bu uyum değişkenlik ve belli ölçülerde esneklik taşır.

Ağız ve Diş Sağlığı

Günde iki kez iki dakika kendinize ait
diş fırçasıyla etkin şekilde dişlerinizi ve dilinizin üzerini fırçalayınız. Dişlerinizi fırçaladıktan sonra...

Tütün Kullanımı

Tütün dumanı; formaldehit, siyanür, amonyak, karbon monoksit, naftalin, kadmiyum (pil asidi) ve aseton (oje çıkarıcı) gibi 4.000 kimyasal madde...

Madde Bağımlılığı

Bağımlılık; bir maddenin ruhsal, fiziksel ya da sosyal sorunlara yol açmasına rağmen, alımına devam edilmesi, bırakma isteğine...

 

Ock

Ders seçimlerinde dikkat edilecekler:

Mesleki ve teknik ortaöğretim okul ve kurumlarının tamamında haftalık ders çizelgelerinde yer alan seçmeli derslerin haftalık ders sayısı kadar seçmeli dersler tablosundan dersler seçilebileceği gibi öğrenim görülen alan/dal dersleri veya diğer alan ve dallara ait derslerden de seçim yapılabilecektir.
-  Derslerin okul türlerine ve sınıf düzeylerine göre, haftalık kaç saat ve kaç kez seçileceği gibi iş ve işlemler ilgi (b) Yönetmelik hükümleri ile ilgi (c) Karar ve eki haftalık ders çizelgeleri dikkate alınarak yapılacaktır.
- Süresi içerisinde ders seçimi yapmayan öğrencilerin seçmeli dersleri okul yönetimince belirlenecektir.
- Seçilen derslerde değişiklik yapılması ile 9. sınıfa yeni başlayacak öğrencilerin ders seçimine ilişkin iş ve işlemler 2022-2023 ders yılının ilk haftası içerisinde yapılacaktır.
- En az 10 öğrencinin talebi doğrultusunda öğretime açılan seçmeli ders/derslerin öğrenci sayısında yıl içerisinde azalma olsa bile ders yılı sonuna kadar bu derslerin öğretimine devam edilecektir.
Ancak, ilgi (b) Yönetmeliğin "Ders seçimi" başlıklı 11 inci maddesinin dördüncü fıkrasında da "(4) (Değişik:RG-5/9/2019-30879) (Değişik cümle:RG-2/9/2020-31232) Ortak dersler kapsamındaki yeteneğe bağlı seçimlik dersler hariç seçmeli dersler en az 10, seçmeli meslek dersleri ise en az 8 öğrencinin talebi doğrultusunda öğretime açılır. Ders yılı içerisinde öğrenci sayısı azalsa bile o dersin okutulmasına devam edilir. Ortak derslerde ise sınıf bütünlüğü esastır. Özel öğretim kurumları, resmî özel eğitim kurumları, özel eğitim sınıfları ile bünyesinde özel ortaöğretim programı uygulanan ARGEM'de bu şartlar aranmaz." denilerek "Ortak dersler kapsamındaki yeteneğe bağlı seçimlik dersler hariç" ibaresi vurgulanmış olup "beden eğitimi ve spor/görsel sanatlar/müzik", "görsel sanatlar/müzik", "beden eğitimi ve spor/görsel sanatlar" veya "beden eğitimi ve spor/müzik" derslerinin seçiminde herhangi bir sayı aranmayacaktır.
- Öğrenciler bir alt sınıfta okudukları seçmeli dersi ve/veya saatini bir üst sınıfta değiştirebileceklerdir. Birbirinin devamı olan derslerin seçiminde, öğrencinin öğrenimini gördüğü öğretim programının bir üstü olan programın uygulanması esas alınacaktır.

Ara

Ara

Ara